Diferenciace a individualizace ve výuce

V současné škole se stále více setkáváme s žákovskou růzností – mají různý vnitřní potenciál, výkonovou úroveň, specifické potřeby, styly učení, zájmy…Vytvoření vhodných podmínek přiměřených předpokladům, zvláštnostem, schopnostem, perspektivní orientaci a zájmům žáků je tedy jedna z důležitých úloh školských pracovníků.

Formou modelových lekcí a činností seminář ukáže učitelům využití nástrojů umožňujících diferenciaci a individualizaci. Budou porovnávat lektorovo pojetí a příklady individualizačních nástrojů se svými zažitými postupy a zkušenostmi, hledat styčné body, analyzovat rozdíly – výhody a rizika pro třídu a žáky. Během semináře budou účastníci pracovat ve skupinách, lektor bude průběžně nabízet konkrétní způsoby, jak podporovat 6 kritérií k individualizaci a diferenciaci (Jana Kratochvílová a kol.).:

  1. Vizuální – auditivní – kinestetický styl učení
  2. Co má být cílem tohoto semináře?
  3. Práce s odborným textem metodou INSERT jako příklad na činnosti žáků podporující respektování rozmanitosti žáka; případně práce s písemkou
  4. Práce s reflektivní postupkou
  5. Žákovské sebehodnocení a vrstevnické hodnocení; učitelská zpětná vazba a popisná zpětná vazba
  6. Přístup k domácím úkolům

Lektor, pan PhDr. Libor Kyncl vystudoval učitelský obor jazyk český – dějepis. Po 16 letech učitelské praxe na ZŠ Klobouky, Gymnáziu Hustopeče a SOŠ knihkupecké Brno působil 1 rok na České školní inspekci. Jako lektor se zaměřuje na program RWCT, osobnostní a sociální výchovu, kooperativní vyučování, metody aktivního učení, formativní hodnocení, čtenářskou gramotnost, etickou výchovu, koučování, mentoring.

2 200 Kč

Přihlašte se na seminář

    Titul, jméno, příjmení, titul za jménem

    Datum narození

    Slevový kód

    Kdo bude seminář hradit: pokud škola, napište přesný název školy a její adresu, pokud účastník, napište adresu účastníka

    E-mail

    Telefon