V současné škole se stále více setkáváme s žákovskou růzností – mají různý vnitřní potenciál, výkonovou úroveň, specifické potřeby, styly učení, zájmy…Vytvoření vhodných podmínek přiměřených předpokladům, zvláštnostem, schopnostem, perspektivní orientaci a zájmům žáků je tedy jedna z důležitých úloh školských pracovníků.
Formou modelových lekcí a činností seminář ukáže učitelům využití nástrojů umožňujících diferenciaci a individualizaci. Budou porovnávat lektorovo pojetí a příklady individualizačních nástrojů se svými zažitými postupy a zkušenostmi, hledat styčné body, analyzovat rozdíly – výhody a rizika pro třídu a žáky. Během semináře budou účastníci pracovat ve skupinách, lektor bude průběžně nabízet konkrétní způsoby, jak podporovat 6 kritérií k individualizaci a diferenciaci (Jana Kratochvílová a kol.).:
Lektor, pan PhDr. Libor Kyncl vystudoval učitelský obor jazyk český – dějepis. Po 16 letech učitelské praxe na ZŠ Klobouky, Gymnáziu Hustopeče a SOŠ knihkupecké Brno působil 1 rok na České školní inspekci. Jako lektor se zaměřuje na program RWCT, osobnostní a sociální výchovu, kooperativní vyučování, metody aktivního učení, formativní hodnocení, čtenářskou gramotnost, etickou výchovu, koučování, mentoring.